mariakallmans

psykisk ohälsa

Kategori: Allmänt

I måndags började vi en ny kurs. Psykisk Ohälsa, det känns hur spännande som helst. Jag älskar när man är så taggad på att plugga. Fast det är jag oftast i början av kurser har jag märkt, och sen dör det ut när jag närmar mig tenta haha. Men nu är det kul iaf! Fick tag i bibeln för denna kurs så det känns bra. Mindre bra känns det att jag hade 380 kr i skuld till biblioteket, hur hände det? Haha.. 
 
Utan mobil blir jag mycket lugnare. Första föreläsningen vi hade var om dagens livvsstil, att man alltid ska vara uppdaterad och ha mobilen i närheten. Jag fick verkligen känna på det den här veckan. Att jag blir mycket lugnare utan den. Farligt med mobiler ändå. 
 
Idag ska jag plugga, sen träffa min student som jag är mentor till, sen träna och städa och fixa inför ikväll då Malin kommer hela vägen från Uppsala! Och så är det faddermöte inför hösten ikväll också, supertaggad! :D
 
Har sitter jag och pose:ar i skolan med psykiatriboken. Så glad att jag fick tag i den!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: