mariakallmans

I Norge

Kategori: Allmänt

Nu är jag i Norge. Det är lite upp och ner. Skönt med miljöombyte men trist att inte kunna följa med upp på tur. 

Igår var vi in i Lom och tog stygnen. Det är det jag har oroat mig för mest. Och jag måste säga att det var på riktigt bland det värsta jag varit med om. Att inte ha kontroll, att någon annan håller på med min kropp, att vara oventandes om hur det ska gå till och kännas. Låg och hyperventilerade och grät samtidigt som jag höll i mammas hand. Jag vet att det är töntigt men så kände jag. Nu efterråt är det skönt. Det var tydligen fint läkt och det såg bra ut. Det var skönt att höra. 

Just nu sitter jag i en jättefin fjällstuga medan de andra är ute och vandrar. Jag är avundsjuk på dom. Jag har läst och kollat sociala medier. Och försökt äta en macka men den bara växer i munnen. 

Det är konstigt hur folk tittar på en bara för att man går med kryckor. Vill inte ha dom där blickarna. Det var en unge som frågade mamma vad jag hade gjort med foten. Som om jag inte kunde svara själv. 

Jag undrar hur dålig kondition jag kommer ha när jag kan börja gå på riktigt igen. Gick precis på toa och blev andfådd flera minuter efter att jag satte mig ner. 

Här är jag nu
Det är molnigt så man ser inte topparna





Ja, såhär tråkig ser jag ut. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: