mariakallmans

funderingar

Kategori: Allmänt

Idag har jag suttit på balkongen och solat och gått in för att jag kände mig bränd i ansiktet. Jag har pluggat och faktiskt tyckt det varit riktigt intressant, det känns jätteskönt att jag känner mig säker med mitt val av framtida yrke. Jag är väldigt förkyld just nu så jag har inte tränat på en vecka, men jag kände ändå för att röra på mig, så jag gick på en promenad.

Jag gick åt ett håll som jag aldrig har gått förut och det var jätteskönt. Jag kom bort från den bubbla som jag lever i här i Lund. Det är en väldigt mysig bubbla, ja en studentbubbla (jag tänker i princip att det endast finns studenter och lärare här, på riktigt, jag ser typ inga barn här) men ibland vill man få lite perspektiv. Jag gick i alla fall åt ett annat håll och det visade sig att jag bor ett stenkast från barnfamiljer, hundar och till och med hästar. Det var så himla skönt att komma ifrån studenterna för en stund, att se lugnet med massor av åkrar, och små hus med trädgård och barn som leker på gatan. Det hade jag saknar, fast jag inte var medveten om det.

Nu vet jag var jag ska gå promenader framöver.

 

Jag saknar mina uppsalavänner <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    miss you <3 ses snart!

    2014-03-31 | 21:42:00

Kommentera inlägget här: