mariakallmans

precis lagt min röst

Kategori: Allmänt

Det här med att rösta. Förra gången (och första!) jag röstade så visste jag inte mycket. Jag röstade mest för att det är viktigt att rösta men la inte så stor vikt i det. Detta året har jag verkligen försökt sätta mig in i politiken mer. Har insett att jag verkligen måste rösta på ett parti som jag står för och som tar upp frågor som jag tycker är viktiga. Vänsterpartiet är ett exremparti, men jag kan inte låta bli att tycka åsikterna i partiet är bra. Höga skatter tycker många är dåligt men jag förstår inte hur man inte kan vilja dela lika på allt vi har? Jämdställdhet hallå? Så höga skatter som möjligt vill jag ha, plana ut ekonomin. Jag tycker F! och miljöpartiet är bra också. Men jag känner att Vänsterpartiet är bredare och fångar upp alla frågor i sin politik, både feminismfrågan och miljöfrågan. MEN det viktigaste är ju att över huvudtaget rösta på vad som helst - höger eller vänster, vad som helst förutom rasistpartiet!!!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: